Ondersteunde info voor de leerkracht
|
|||
Samenvatting |
|||
In deze Weer WebQuest gaan de leerlingen gedurende drie weken weersvoorspellingen (o.a. krant, internet, teletekst) controleren met behulp van een eigen neerslagmeter. De resultaten van de meet- en onderzoeksactiviteiten verwerken de leerlingen in een muurkrant die zij aan hun klasgenoten presenteren. |
|||
Diversen | |||
Vakgebied |
Wereldoriëntatie,
Taal en Techniek |
||
Leerdoel 1: |
Leerlingen leren hoe ze met een zelfgemaakte neerslagmeter metingen kunnen verrichten. |
||
Leerdoel 2: |
Leerlingen leren weersvoorspellingen te interpreteren en te vergelijken met concrete metingen. |
||
Leerdoel 3: |
Leerlingen leren conclusies te trekken o.b.v. voorspellingen en gemeten. |
||
Type WebQuest: |
Langlopende WebQuest |
||
Tijdsduur: |
Dagelijkse meetactiviteit (15 min), kan eventueel door meerdere leerlingen worden uitgevoerd. Verwerking van de meetresultaten (2 uur). Voorbereiding en uitvoer presentatie (2 uur). |
||
|
|||
Aandachtspunten beoordeling WebQuest | |||
Benodigde materialen | |||
|
|||
Tips WebQuest-onderdelen | |||
Materialen: Weersvoorspelling: Neerslagmeter maken: Weerlogboek: Muurkrant: |
|||
Alternatieve (verwerkings)opdrachten | |||
Hieronder volgen enkele alternatieve werkvormen/activiteiten die aan deze WebQuest zouden kunnen worden gekoppeld:
|
|||
Tot slot | |||
Voor vragen en/of reacties stuur een naar de webmaster. Zie voor meer WebQuests: www.webquests.nl |
|||