Ondersteunde info voor de leerkracht
|
|||
Samenvatting |
|||
In deze Weer WebQuest gaan de leerlingen gedurende drie weken een windexperiment uitvoeren. Met behulp van een zelfgemaakte windwijzer meten ze uit welke richting de wind komt. Via de bronnen van de WebQuest (o.a. krant, internet, teletekst) bekijken ze wat de windkracht is. |
|||
Diversen | |||
Vakgebied |
Wereldoriëntatie,
Taal en Techniek |
||
Leerdoel 1: |
Leerlingen leren hoe ze een windwijzer kunnen maken |
||
Leerdoel 2: | Leerlingen leren hoe ze met een zelfgemaakte windwijzer metingen kunnen verrichten. | ||
Leerdoel 3: |
Leerlingen leren een logboek aan te leggen. |
||
Leerdoel 4: |
Leerlingen leren conclusies te trekken o.b.v. voorspellingen en gemeten. |
||
Leerdoel 5: | Leerlingen doen ervaring op met het presenteren van onderzoeksresultaten aan belangstellenden (o.a. klasgenoten). | ||
Type WebQuest: |
Langlopende WebQuest |
||
Tijdsduur: |
Dagelijkse meetactiviteit (10 min), kan eventueel door meerdere leerlingen worden uitgevoerd. Maken van de windwijzer (2 uur) Verwerking van de meetresultaten (2 uur). Voorbereiding en uitvoer presentatie (2 uur). |
||
|
|||
Aandachtspunten beoordeling WebQuest | |||
Benodigde materialen | |||
|
|||
Tips WebQuest-onderdelen | |||
Materialen: Weersvoorspelling: Weerlogboek: Muurkrant: |
|||
Alternatieve (verwerkings)opdrachten | |||
Hieronder volgen enkele alternatieve werkvormen/activiteiten die aan deze WebQuest zouden kunnen worden gekoppeld:
|
|||
Tot slot | |||
Voor vragen en/of reacties stuur een naar de webmaster. Zie voor meer WebQuests: www.webquests.nl |
|||